Vannak olyan játéktervezők, akiknek nevét mindenki ismeri: Sid Meier, Peter Molyneux, Will Wright. Ám van egy szerény francia srác, akinek legalább ennyit köszönhet az ipar, és akit a mai napig rajongók ezrei imádnak. Sok játékot készített, mégis egy van, amelynek mindezt köszönheti.
Eric Chahi a neve ennek a fiatalembernek, ama bizonyos játék pedig az Another World (az USA-ban Out of this World, Japánban Outer World). Főhőse egy fiatal tudós, Lester Knight Chaykin, aki egy éjjel szerencsétlen körülmények következtében átkerül egy másik, idegen világba. A cím hivatalos besorolása cinematic platform, azaz moziszerű, folyamatos animációval életre keltett mászkálós-ugrálós móka, akció és kalandelemekkel (a Tomb Raider készítői sokat tanultak belőle...). És hogy mi minden újdonságot tartalmazott a játék? Ez volt az első 2D-s cím, amely poligonokból épült fel; a rajzfilmszerű hatás kedvéért nem volt HUD, sőt semmiféle szöveg, párbeszéd sem, a játékos az akciókból, gesztusokból, arcjátékokból, innovatív átvezető animációk segítségével követhette a sztorit. Az Another World először Amiga 500-ra jelent meg, és fölindulást okozott. Gyakorlatilag minden vasra elkészült a verziója, PC-re egy bővebb változat jelent meg. Hatása a mai napig tart, mind újabb és újabb platformokra portolják, az eladások száma milliós nagyságrendű.
Mi is az az Another World? A francia kreativitás csókja a korabeli csúcstechnológiával. Először Commodore Amigán 1991-ben, majd nem sokkal később 386-os PC-n jelent meg.Mindeközben az Eric Chahi által művészi igényességgel megrajzolt sci-fi hátterek, bolygó tájképek és az azokhoz tartozó háttérzajok olyan atmoszférát teremtettek, amely hosszú órákon keresztül odaforrasztott minket a gép elé. Az alaptörténet rendkívül egyszerű, abban az időben amikor a játék készült, már az is úttörő dolognak számított, hogy egyáltalán van alaptörténet.
Szóval főhősük éppen a napi rutinfeladatokat végzi egy részecskegyorsítóban, ahol dolgozik, mikor villám csap a létesítménybe, és a fiú spontán téridőutazás részese lesz. Egy ismeretlen bolygón találja magát, ahol furcsa és veszélyes élőlények közé keveredik, majd mégfurcsább intelligens lények "vendégszeretetét" (:)) élvezheti. A játék egyébként számtalan fejtörőt tartalmaz, amelyeknek egytől egyig van logikus megoldása, szóval nem az a "próbáljki mindent mindenhol" típusú szenvedés. A történetnek ráadásul íve van, kisebb animációs betétekkel fűszerezve, ami 1990 környékén egyszerűen lenyűgöző volt. A játékban használt vektorgrafikus képalkotás messze megelőzte korát.
Utolsó kommentek