Az Óratorony és az őrült Ollós gyilkos rejtéje.
A Clock Towerben egy olyan túlélő horror játékra bukkanunk, amelyben a játékos nem használ fegyvereket, nem lövöldöz furábbnál-furább lényekre, és nem menti meg a világmindenséget a démoni hordák seregétől. A Clock Tower egyedi módon közelíti meg a horror játékok műfaját, hisz ebben a játékban még főszereplőből is több van mint ellenfélből...
A Clock Tower 1997-ben jelent meg kizárólag Playstation konzolra. Japánban ez már nem az első rész volt, ugyanis egy 95-ös megjelenésű játék a Clock Tower - the First Fear előzte meg.
First Fear azonban nem jelent meg Európában és Amerikában, így ott az immár 3D-ben pompázó Clock Tower debütált elsőként ( japánban így már második részként ), s nem kis sikert könyvelhetett el magának. A játék meglepően jól ötvözte a point and click és 3D-s horror játékokat, így nem csak történetével tűnhetett ki a konzoljátékok sorából. A rendszer egyszerű, ám a készítők maximálisan ki is használták. Egyszerű ám mégis sokoldalú. Az aktuális karakter ( ugyanis több lesz a játék során ) sétál, fut, cselekszik, beszél, tárgyakat vesz fel és használ. A Clock Towerben egyetlen ellenféllel kell szembenéznie a játékosnak, méghozzá a híres, többszörös gyilkos Ollóssal (Scissorman). A gyilkos ismertetőjele hogy egy hatalmas ollóval végzi ki áldozatait. A történet azonban koránt sem ilyen egyszerű, nemsokára sötétebbnél-sötétebb titkokat tudhatunk meg a gyilkosról, a gyilkosságokról, és persze a kastélyról ahol az Óratorony áll. A főszereplők mind kapcsolatba kerülnek már az Ollós gyilkos ügyével, mielőtt találkoznának vele. A játék elején Samuel Barton kriminál pszichológust alakíthatjuk, majd a második fejezetben, attól függően előtte hogy cselekedtünk, Helen Maxwell-t, Barton proffesszor asszisztensét, vagy Jennifer Simpson-t, az előző ollós gyilkosságok egyetlen túlélőjét. ( a CT-the First Fear főszereplője ) A játékban összesen öt, teljesen különböző karaktert irányíthatunk, akik feladata nem csak az Ollós ügy felgöngyölítése, de egyszerűen a túlélés is.
A játékban amellett hogy folyamatosan bizonyítékokat, és nyomokat keresünk, trükkösebnél-trükkösebb megoldásokat kell kieszelnünk, hogy életben keveredjünk ki ( sokszor szó szerint ) a folytonosan életünkre törő ollók közül. Bár eleinte az egész csak egy szimpla tömeggyilkossági ügynek tűnik, nemsokára közbeszól a természetfeletti is. Bár a játék a point and click hagyományait követi, a 3D-s környezetben, a kamera követi a játékos cselekvéseinek mozgását. A hanghatások nem túl jók, de kielégítők, a zene nemigen játszik szerepet a játékban. ( lehet hogy okkal, hisz csak akkor csendül fel egy ismerős és hátborzongató dallam, ha a gyilkos a közelben van. )
A Clock Tower egyedi, és szinte feledhetetlen élményt nyújt. Az Ollós gyilkos ügye garantált borzongást ígér!
Történet:
1985. szeptemberében, Jennifert és barátnőit (Laura, Ann, és Lotti), akik a Gránit Árvaházban (Granite Orphanage) nőttek fel, örökbe akarták fogadni. Jennifer izgatott volt, ezért a nőtől, aki az adoptáló (Mr. Barrows) felesége volt, legalább 5* kérdezte meg, hol is fognak ők élni. Ms. Mary csak nyugtatta, hogy egy nagyon szép placcban fogják tovább folytatni mindennapjaikat. Mikor megérkeztek, Mary megkérte a lányokat, amíg ő megkeresi Mr. Barrowst, várják meg a nagy teremben. Azonban Mary nem jött vissza, majd nem sokkal később,
Jennifer megpróbál a nyomaira bukkanni. Feladatát viszont a hall-
ból jövő hang megakadályozza, ami arra készteti, hogy menjen
vissza. A lányokat sehol nem látta, abban reménykedett, hát-
ha csak elbújtak. Nekiindult megkeresni őket is, azonban
őket nem biztos, h élve láthatja..Mind attól függ, hogyan
játsszuk végig a játékot...
Utolsó kommentek